Форум » Богослужебный устав » Богослужебные тексты в сети » Ответить

Богослужебные тексты в сети

поп Олег: Итак, начинаю обещанную тему, выкладываю ссылки на имеющиеся в сети богослужебные тексты Книжница СамСтара Итак, начинаем детализацию: Книжница СамСтара. Триодь постная В ней же обретаются: 1.Служба в неделю о мытаре и фарисее. Текст в формате *pdf (143 Kb) 2.Служба в неделю о мытаре и фарисее (с синаксарем и уставными указаниями). Текст в формате *djvu (835 Kb) 3.Служба в неделю о блудном сыне. Текст в формате *pdf (137 Kb) 4.Служба в неделю о блудном сыне (с синаксарем и уставными указаниями). Текст в формате *djvu (361 Kb) 5.Служба в субботу мясопустную. Текст в формате *pdf в архиве *zip (4.33 Mb) 6.Служба в неделю мясопустную. Текст в формате *pdf (5.36 Мb) 7.Служба в субботу сырную. Текст в формате *pdf в архиве *zip (3.68 Mb) 8.Служба в неделю сырную. Текст в формате *pdf в архиве *zip (2.78 Mb) 9.Служба Великого канона (в четверг Недели 5 Великого поста) По свободе времени можно будет каталогизировать имеющиеся там тексты, сейчас же скажу, что это наиболее полное собрание богослужебных текстов. Единственный минус, что многие из них, в горячо мною нелюбимом формате djvu... А вот Часовник и Канонник гражданским шрифтом, для тех у кого с трафиком проблемы: Алтайский старообрядец. Богослужение Вот пока всё, по мере сил и возможности, буду дополнять, того же и участникам форума желаю! Последование ко Святому Причащению Соборник Кстати на сайте "Соборник" хорошая подборка старопечатной литературы!

Ответов - 88, стр: 1 2 3 All

поп Олег: КАНОН АВВАКУМУ Канон, глас 2-й Тропарь. Богородичен. Песнь 1. Ирмос. Грядите людие поем песнь Христу Богу, раздельше-му море, и проведшему люди, их же испусти из работы египетския, яко прославися. Запев: Святыи священномучениче Аввакуме, моли Бога о нас (по-клон). Христовым светолитием просвещаемь, священномучениче славне, Аввакуме, молитвами твоими преблаженне, омрачную душю мою просвети, яко да воспеваю тя. Запев. Просвещение спасенаго проповедания, чистому сердцу твоему, яко зерцало нескверное отче восияв, лучи всем испустил еси. Слава. Постом своим страстная играния вся, и воздержанием жела-ние претворил еси. И различными подвиги взятся, к безстрастней высоте. И ныне. Богородичен. Бога из тебе воплощьшагося свемы, безсемен-наго хотения, сущаго прежде всея твари, и прежде всех век. Тем же тя су-щую Богородицу воспеваем. Катавасия: Избави от бед рабы своя, святыи священномучениче Ав-вакуме, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон). Господи помилуй (3 раза с поклонами). Песнь 3. Ирмос. Утверди нас собою Господи, древом умерщвеи пре-грешения. И страх твой всади в сердца наша, яко Человеколюбец. Запев. Всесвершену жертву живу, себе Христови принесл еси мучени-ем. Совестию мученическою, преди пострада воздержанием. Запев. Житие твое священно, и слово божествено. И деяния божестве-ная приемлюще, восхождения в сердцы своем, истиннаго боговидения, его же получил еси. Слава. Управив богоразумно преподобне ум свой, заповедьми Спасовыми, достоин явися, и вере поборник непобедимыи. И ныне. Богородичен. От мертвости ум наш оттрясла еси, рождьши сущее безсмертие. И одежду нам изткала еси нетления Девице, рожеством Своим. Катавасия. Седален, глас 3-й. Божиим Духом просвещен, дерзость му-чительскую, дерзновением священномучениче великомудрене посрамил еси. И преплыл еси лестную пучину, и ко пристанищу божественому пристал еси. Отче преподобне, Христа Бога моли, даровати нам велию милость. Слава, и ныне. Богородичен. Кождо идеже спасается, в правду тамо прибегает. И кое ино таково прибежище, яко Твое Богородице, покры-вающее душа наша. Песнь 4. Ирмос. Услышах Господи славное твое смотрение, и прославих Милосерде непостижимую Твою силу. Запев. Всесожжение божествено ты, и чиста жертва принесеся Спасу всех, священномучениче премудре. Запев. Стадо Христово преподобне, наставляя к свету богоразумия, и безбожия тму отгнал еси. Слава. Безбожия глубину, рекою твоих потов отче, яко священному-ченик изсушил еси. И ныне. Богородичен. Просвети Пречистая омраченую душю мою, светом Твоим, яже Свет рождьши един составныи. Катавасия. Песнь 5. Ирмос. Света подателю, и веком творче Господи, во свете Твоих повелении настави нас. Разве бо Тебе иного бога не знаем. Запев. Богатьство и славу светлую, и долготу жизни, и живот нетле-нен, истинная премудрость Христос, тебе дарова блаженне, яко изрядне того возлюбльшу. Запев. Жезлом веры отгоняеши ересем ловитвы, и союзом любве спряг стадо свое, надежею и верою сохраняеши невредно. Слава. Отрази воздержанием пищю, накормил еси душю свою, пи-щю имея непрестанныя молитвы и поучение, и еже к Богу возносящее смирение. И ныне. Богородичен. Тя заступницу Чистая, и надежу тверду и дер-жаву и покров, и стену стяжахом вси, и в Царство Небесное вводящии мост. Катавасия. Песнь 6. Ирмос. В бездне греховней одержимь, не изследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли Боже мя возведи. Запев. Жертва и жритель быв, пожерл еси себе Богови веры ради. И соблюдаеши безсквернено тому, служительства своего свершение. Запев. Умертвися богоглаголиве миру всему, Единому же Богу жив пребывая. Ко Христови преставися, животом нетленным обогащаемь. Слава. Ныне в безконечную славу прешед от земли, окалянную ду-шю мою страстьми, преподобне прилежным очищением твоея молитвы уврачуй. И ныне. Богородичен. Вземлющаго грехи всего мира, Пречистая Христа заченши, Пренепорочная непрестай просящи, грехов прощения рабом Твоим. Катавасия. Кондак, глас 4-й. В святителех благочестно пожив, и мучения путь прошед, идольския угасил еси жертвы, и поборник быв своему стаду богомудре. Тем же тя почитающе тайно вопием ти, от бед избави ны, присно своими мольбами отче наш, Аввакуме. Икос. Верно любовию совокупльшеся, в память священнаго стра-дальца, и сего песньми восхвалим днесь, яко да благодати от него насла-димся. Душы бо спасает от страстей и бед, яко мученик, и яко верен святитель, и поборник молящих его от души. Тем же вопием ему, от бед избавити ны присно своими мольбами, отче наш, Аввакуме. Песнь 7. Ирмос. О теле злате на поли деире служимем трие отроцы не радиша о безбожнем велении. Но посреди пламене ввержени, прохлажаеми пояху, благословен Бог отец наших. Запев. Премудрости чаша явися добродетели исполнена, и созвав проповеданием высокаго жития своего стадо свое, и сие управил еси богомудре, и с ними отче взываеши, благословен Бог отец наших. Запев. В храмы тамо сущия в жилище честно достигл еси, со ангелы водворяяся, и с ними отче ликуеши. Тем же тя чтуще преблаженне, со дерзновением зовем, благословен Бог отец наших. Слава. Блажен еси и добро ти есть ныне водворившуся, идеже праведных воиньства. Идеже мученическая селения. Идеже премудрых апостол лицы вопиют, благословен Бог отец наших. И ныне. Богородичен. Ты едина Богу всяческая мудростию создавшему, Мати познася не искусобрачная Дево Пречистая. Тем же Ти благочестно взывающе глаголем, благословена яже Бога плотию рождьши. Катавасия. Песнь 8. Ирмос. В пещь огнену к детем еврейским сошедшаго, и пла-мень на хлад преложьшаго Бога, пойте вся дела Господа, и превозносите Его во веки. Запев. Священнодействовав благочестно, Христову службу тайную словесное овча сам принесеся ему, жертва приятна и благоугодна, все-свершаема кровию преблаженне. Запев. Священства одежду, делы своими премудре украсив, явися целомудрию ключарь. Воздержанию пища истинная, молитвы учитель, покаянию наставник, и закон жизни. Слава. Предложению время, покаянию плод присно предлагает, и смоковница неплодная посечением претит душе моя проклятия убойся, восприими же Христа, благоплодие добродетельно. И ныне. Богородичен. Непрезри заступнице страшная, глас раб Сво-их и от всякия беды и прещения лютаго, Дево Святая всех исхити. Прекланяет бо богоматерняя молитва Твоя. Катавасия. Песнь 9. Ирмос. Иже от Бога Бога Слова, не изреченною мудростию пришедшаго обнови ти Адама, ядию тления падшаго зле, от Святыя же Девицы, неизреченно воплощаема нас ради, вернии единомудрено песньми величаем. Запев. Увядил еси отче различныя вражия стрелы, огнем воздержа-ния, и чистоты углием плотьскую попалив тину, истинней тамо сущей светлости преславно сподобися. Запев. Светоносная твоя отче восиявши память, просвещает душы благоговейно, сию свершающих досточюдне. И причастники Божия све-та, явлено сих свершает. Юже достойно богомудре песньми величаем. Слава. Венец носяща тя отче, и почесть победы приимша от Божия десницы, и подвиги скончавша. И света исполньшася Божия, верующе вернии ко Христу молебника тепла тя предлагаем. И ныне. Богородичен. Яко Богородицу Тя Девице и Матерь Слову, Ходатаицу сущую нам, присносущнаго Божия живота, и праведное солнце восиявшую нам, вернии единомудрено, песньми величаем. Катавасия. Отпуст: Господи Исусе Христе, Сыне Божии, молитв ради Пречис-тыя Твоея Матере, и святаго священномученика Аввакума, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

поп Олег: Служба всем русским святым Служба и житие свв. Константина и Елены

Георгий, Львов: Просите и благословите, всечестные отцы! Благодарим за труд! Благодарим за канон священномученику Аввакуму! Прошу молитвенной помощи: потерял книгу о нём издания 1958 года -- подарок моей покойной бабушке Анне Иоановне, да вдобавок -- молитвослов (краткий Белокриницкий). Кстати, -- хотим тебя, отче Олег, спросить: ты упомянул. что жил во Львове, а когда и как долго. и, вообще: может быть у нас есть общие и знакомые и т. д.. Прости. что напрашиваемся. С уважением, Геооргий, Александр со Львова. (А где нимб!?-- мы об "Карлсоне").


Алексий: КАНОН СВЯЩЕННОМУЧЕНИКУ И ИСПОВЕДНИКУ АВВАКУМУ Тропарь, глас 6. Яко апостолом подобниче, и ященником наставниче, и яко путеводителю за-уждыиим и пастырю добрыи, положивыи душу ою о спасении словесных овец Христовых, моли- о нас единому Человеколюбцу Богу (дважды). Слава, и ныне. Богородичен. Иже бла-словенную нарекии Матерь Себе, прииде на расть волею Своею, восияв на Кресте, взыскати тя Адама, глаголя ангелом, срадуитемися, яко ретеся изгибшая драхма, Иже вся мудре устрои и, Господи, слава Тебе. Канон, имыи краегранесие: Аввакума славьте рнии вси. Глас 5. Песнь 1, ирмос. Коня и всадники в мори Чермнем крушаяи брани мышцею высокою Христос истрясл ть, Израиля же спасе победную песнь поюща. Запев: Святыи священномучениче и исповёд-че Аввакуме, моли Бога о нас (поклон). Аввакума великаго страстотерпца, труды и подвиги ко возмогу воспета недостойныи аз, но дерзаю на надеяся Христе, на Твою всесильную помощь. Запев. Веселятся небеса, и радуется земля в мять исповедника Господня, победившаго про- тивныя безмерною любовию к Богу, и мучением ради славы Его. Слава. Возлюбил еси измлада Христа Бога, Его же заповеди соблюдая, спасл еси дщерь вдовицы от насильства болярина, не щадя живота своего, Аввакуме благодерзновенне. И ныне. Богородичен. Сын Божии Сын чело¬веческий бысть Тобою Пресвятая, да нас, сынов человеческих сотворит сыны Божия по благодати, тем же Тя с любовию славословим. Катавасия: Избави от бед рабы своя, святьи священномучениче и исповедниче Аввакуме, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон). Господи помилуй (трижды, с поклонами). Песнь 3, ирмос. Утвержеи ни на чём же зем¬лю повелением Си, и распространи неодержимую тяготу, на недвижимом Христе камени за¬поведей Ти, Церковь Свою утверди, едине Блаже и Человеколюбче. Запев. Агньцу Божию, вземлющему грехи мира подобяся, яко агнец в жертву принесеся святе, жив сожжён от злочестивых веры ради и любве християнския. Запев. Кая темница не име тебе узника, кая ли область не име тебе благовестника, от запада бо до востока, и от востока до запада прехождаше, ут-вержая верных. Слава. Ум огненныи имея, священномучениче, попалил еси терние ересей учении православны¬ми, и чудесы преславными, и житием воистину богоугодным. И ныне. Богородичен. В чуждую египетскую страну избегшая с предвечным Младенцем от Ирода, Богородице, сохрани избегших от злых гонителей, покрывая их покровом милости Своея. Катавасия. Седален, глас 2. Мучениче добропобедне, Ав¬вакуме премудре, обличивыи козни сопостата, ясно исповедавыи Троицу нераздельную, от на¬пастей нас избави. Слава, и ныне. Богородичен. Божественное проречение, еже семя жены сотрет главу змия, исполнися на Тебе Приснодево, воплотивыися бо от Тебе без мужескаго семени, Христос сотре гла¬ву злоначальнаго змия, и спасе род человеческии от прародительнаго грех. Песнь 4, ирмос. Божественное твое разумев смотрение, дивяся Аввакум, Христе, трепетно вопияше Ти на спасение людем Си, спасти бла-гия Своя пришел еси. Запев. Мысль свою вперив к Богу, и очистив душу от тины грехо'вныя, явился еси сосуд благо¬ дати Божия, священномучениче, молися, да не явимся сосуды гнева Божия. Запев. Аще и предаша тя еретицы озлоблениям лютым, но не поколебаша духа твоего силу, Духа бо Святаго исполнен был еси обильно. Слава. Славит тя вся русская страна, и вер-нии тобою укрепляются, Церкви же Божия ве¬селится, Аввакуме, прославляя твоя страдания безчисленная. И ныне. Богородичен. Чудо дивное, яко но-сяи всю тварь рукою Своею, рукама Девыя но¬сим явися яко Младенец, да спасет человека, младенствующа грехом. Катавасия. Песнь 5, ирмос. Одеяися светом, яко ризою, к Тебе утренюю и Тебе вопию, душу мою про¬свети омрачную, Христе, яко Милосерд. Запев. Люди и скоты исцеляше, и бесы прого-няше, чудеса многа сотворяя в славу Христа Бога нашего яко служитель Его и угодник великии. Запев. Апостольскими труды и подвиги укра¬сился еси, и язык богогласен стяжал еси, свя¬щенномучениче Аввакуме, благочестия светом просвещаше люди. Слава. Витийства суемудренных посрамил простотою словес чудесы божественными и молитвою богоприятною, еюже и ныне сохрани нас от всех искушений. И ныне. Богородичен. Вся яже на Тебе бывшая таинства непостижима суть, прежде бо Рожества Дева, и в Рожестве Дева, и по Рожестве паки Де¬вою пребываеши, Мати Христа Бога. Катавасия. Песнь 6, ирмос. Волнящееся бурею душетлен-ною, Владыко Христе, страстей моих море укроти и из тли возведи мя, яко Милосерд. Запев. И восток дальнии, и север хладныи, и вся русская страна освятишася стопами ног твоих, обтекл бо еси апостольски землю, просвещая лю¬ди светом Евангелия. Запев. Тя славят святители со иереи, и весь собор благочестивых, в животе бо сиял еси чу¬десы предивными, и ныне не оставляеши нас своею помощию. Слава. Евангельскою простотою и святостию креп¬ко оградився, Аввакуме, и на нечестие ополчився, кре¬пость ересей низверг, твердыи проповедник явися. И ныне. Богородичен. Ходатаицу привбдим Ти Матерь Твою Христе, воззри милостивым Си оком на достояние Свое, и сохрани нас от страха и бедствий грядущих на вселенную. Катавасия. Слава, и ныне. Кондак, глас 2. Богодухновенаго исповедника Аввакума, претерпевшаго муки лютыя, и жива сожженнаго, приял еси Господи, яко жертву не-порочну, Един Сыи прославляяи святых Своих. Икос. Озари омрачение ума моего Христе, яко да дерзновенно отверзу уста воспети труды и страдания свяшенномученика Твоего, его же подвигом и терпению удивишася видимая же с невидимыми, защищаше бо обидимых от руки обидящих, не бояся лица сильных, и искореняше языческия обычаи и кощуны, обличаше ереси и утвержаше Православие, и претерпев узы, темницы, биения, раны, глад, и мраз, и смерть во пламени огненнем, и прославил еси его по всей земли, Един Сыи прославляяи свя¬тых Своих. Устав чтения Евангелия смотри на странице 90. Прокимен. Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, их же воздаст ми. Евангелие от Матфея, зач. 36. Рече Господь Своим учеником, се Аз посылаю вас, яко овца посреде волков. Будите убо мудри яко змия, и цели яко голубие. Внемлете же от человек, предадят вы на сонмы, и на соборищах их биют вас. И пред владыки же и цари ведени будете Мене ради, во свидетельство им, и языком. Егда же пре¬дают вы, не пецытеся како или что возглаголете. Дастбося вам в той час, что возглаголете. Не вы бо будете глаголющии, но Дух Отца вашего глаголяи в вас. Предаст же брат брата на смерть, и отец чадо. И востанут чада на родителя, и убиют их. И будете ненавидими всеми, имене Моего ради. Претерпе-выи же до конца, той спасен будет. Стихера, глас 6. Благочестия истиннаго пропо¬ведник, сожженныи во пламени огненнем, водру-зися на тверди церковней, яко звезда светосиятель-ная, и освещаеши темную нощь неверия, и озаряе-ши сердца верных учении божественными, и пре-дивными чудотворении, священномучениче дос-тохвальне, молитвенниче о душах наших. Песнь 7, ирмос. Превозносимыи отцем Гос¬подь, пламень угасив, дети же прохладил есть единогласна поюща: Боже, благословен еси. Запев. В стране сибирстей многолетне странст¬вуя в полку воеводы свирепаго, терпел еси глад и мраз и истязания многая за правду божественную, поя: Боже, благословен еси. Запев. Еретическая ополчения и козни бесов-ския сокрушил еси силою крестною и мучениче¬скими подвиги, и явися необоримая крепость Церкви Христовы. Слава. Ревностию и любовию Божиею подви¬заем, обличаше злодейства боляр и воевод, защи-щая неповинных, яко обидимым заступник и ни¬щим помощник. И ныне. Богородичен. Да посрамятся неиспо-ведующии Тя истинную Богородицу, и да веселят¬ся вси вернии, имуще Тя Молитвенницу неусып¬ную ко Христу Богу. Катавасия. Песнь 8, ирмос. Тебе, Вседетелю, в пещи отро-цы всемирныи лик составльше, пояху: дела всякая Господа пойте и превозносите Его во веки. Запев. На судище неправеднем дерзновенно защи-щаше предания апостольския, еже не терпяще отступ¬ницы изгнаша тя в заточение, и во огни сожгоша. Запев. И Даурская страна, и град стольныи Москва, и сибирская тайга, и поволжския веси, и области моря студенаго имяху тя пастыря и учите¬ля, и наставника на путь спасения. Слава. Изволил еси приметатися в Церкви Божии, неже сообщатися со отступники, иже ссы-лаху тя и на восток и на север, жестоце истязую-ще, исповедниче Аввакуме. И ныне. Богородичен. Умоли Сына Своего Хри¬ста Бога нашего просветити одержимых тмою неве-рия, утвердити Православие и спасти душа наша. Катавасия. Песнь 9, ирмос. Исаие, ликуй, Девая бо име во чреве, и породи Сына Еммануила, Бога же и Че-ловека, Восток имя Ему, Его же величающе, Тебе, Дево, ублажаем. Запев (поклон). Волю Божию исполняя при¬сно, псаломски глаголал еси правду и пред цари небоязненно, яко иерей истинныи, того ради жи¬ва сожгоша тя. Запев. Святую Троицу единосущную, исповедал еси ясно, яко словесы, тако и писании, Ейже покла-няющеся (поклон), тя священномучениче ублажаем. Слава. Истнил еси яко исполин еретическая ополчения, и попрал еси козни вражия ногама трудов и подвиг мученических, и молишися о всех тя верно ублажающих. И ныне. Богородичен. Предстательнице теплая, ходатаице неусыпная, Богородице милосердая, молися о нас Господеви со святым исповедником Аввакумом, его же славя песнь скончаваю. Катавасия. Задостойник (стр.87): Владычице, приими мо¬литву раб Своих (поклон до земли). Трисвятое, и по Отче наш, Исусова молитва. Тропарь священномученику (Яко апостолом...), Слава, кондак ему (Богодухновеннаго исповедни¬ка...), и ныне. Богородичен (Иже благословен-ную...). Господи помилуй (40 раз, с тремя покло¬нами в начале). Слава, и ныне. Честнейшую херу¬вим... (поклон). Слава (поклон), и ныне (поклон). Господи помилуй (дважды), Господи благослови (поклон). Отпуст. Господи Исусе Христе, Сыне Божии, молитв ради Пречистыя Ти Матере и святаго священномученика и исповедника Аввакума и всех святых, помилуй и спаси нас, яко благ и Человеколюбец. Аминь. Господи помилуй (трижды), и исходные поклоны.

Виктор К: поп Олег Отче! а можно ссылочку на Канон Андрея Криского? Если такой имеется в сети.

Сергiй: Такой был в фотографиях, но я его почему-то найти не могу.

о. Андрей: ВЕЛИКИЙ КАНОН СВЯТИТЕЛЯ АНДРЕЯ КРИТСКОГО Сей канон должно молиться на Великой Павечернице с понедельника по четверг включительно на первой седмице Великого поста и накануне четверга пятой седмицы Великого поста на “Мариином стоянии”. Великий канон святителя Андрея Критского в течение многих столетий приводил и приводит бесчисленное множество душ к умилению и покаянию. Он способен помочь человеку, находящемуся в глубине греховной погибели, подняться на высоту богоугодной жизни. Духоносный автор канона приводит самые разнообразные примеры падения в грех и покаяния из жизни людей, о которых говорится на страницах Ветхого и Нового Завета. Тем самым святой Андрей побуждает каждого, молящегося канон, вспомнить бездну своих грехов и постоянно призывает к покаянию, приносящему спасение. Молясь канон, будем глубоко вникать в его смысл. Это поможет обнаружить свои грехи и очиститься от них. С понедельника по четверг на первой седмице Великого поста на Великой Павечернице Великий канон святителя Андрея Критского читается так. Каждая песнь канона делится на четыре части (В данном издании это разделение выделено жирными точками •, ••, •••, ••••). В понедельник читается первая часть каждой песни, во вторник – вторая часть, в среду – третья часть, в четверг – четвертая часть каждой песни. Поясним, как прочитать, например, песнь 1-ю в каждый из этих дней. В ПОНЕДЕЛЬНИК: поем Ирмос первой песни: “Помощник и Покровитель...”, затем читаем все запевы со стихами, написанными до знака •, далее: Слава. Троичен, и Ныне. Богородичен, которые написаны в конце первой песни канона. ВО ВТОРНИК: поем Ирмос первой песни (тот самый, что и в понедельник), затем читаем все запевы со стихами, которые помещены после • до ••, далее: Слава. Троичен, и Ныне. Богородичен (те же, что читали и в понедельник). В СРЕДУ: поем Ирмос первой песни (тот самый, что и в понедельник, и во вторник), затем читаем все запевы со стихами, которые помещены после •• до •••, далее: Слава. Троичен, и Ныне. Богородичен (те же, что читали в понедельник и во вторник). В ЧЕТВЕРГ: поем Ирмос первой песни (тот самый, что пели и в понедельник, и во вторник и в среду), затем читаем все запевы со стихами, которые помещены после ••• до ••••, далее: Слава. Троичен, и Ныне. Богородичен (те же, что читали в понедельник, и во вторник, и в среду). По аналогии читаем и все остальные восемь песен сего канона на Вечерней Павечернице в первые четыре дня первой седмицы Великого поста. На “Мариином стоянии” в домашних условиях, если нет возможности совершать полную службу четверга пятой седмицы Великого поста, сей канон можно начинать так. После приходных поклонов поем один раз Ирмос 1-й песни канона “Помощник и Покровитель...”, далее на протяжении всего канона на каждый Ирмос, запев со стихом, и Троичен, и Богородичен сотворяем по три земных поклона. По окончании каждой песни поется катавасия (в данном каноне катавасией для каждой песни является ее Ирмос; например, для первой песни катавасия: “Помощник и Покровитель...”). По окончании канона – исходные поклоны. Молясь сей канон на “Мариином стоянии”, не следует обращать внимания на знаки •, ••, •••, •••• и читать канон весь полностью. КАНОН, глас 6-й Песнь 1. Ирмос. Помощник и Покровитель бысть мне во спасение. Се ми есть Бог и прославлю И|, Бог отца моего, и вознесу И|. Славно бо прославися. Запев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе (поклон). Откуду начну плакати, страстнаго ми жития дел; кое ли начало положю Христе нынешняго рыдания; но яко милосерд, даждь ми слезы умиления. Запев. Гряди окаянная душе, с плотию своею, Зиждителю всех исповеждься. И останися прочее прежняго безсловесия, и принеси Богу в покаянии слезы. Запев. Первозданнаго Адама, преступлению поревновах, познахся обнажен от Бога, и присносущнаго царствия и пищи, грех ради моих. Запев. В Еввы место чювьственыя, мысленая ми бысть Евва: иже в плоти страстныя помыслы, показуя сладкая, и вкушаю присно горькаго падения. Запев. Достойно из Едема изгнан бысть Адам, яко не сохрани едину заповедь, Твою Спасе. Аз же что сотворю, отметая всегда животная Твоя словеса. Запев. Каиново прешед убийство, изволением бых убиица. Совестию душевною, оживив плоть, и воевав на ню лукавными делы. • Запев. Авелеве Исусе не уподобихся правде, дара Тебе приятна не принесох когда, ни деяния божествена, ни жертву чисту, ни жития непорочна. Запев. Яко Каин и мы душе окаянная, всех Зиждителю, деяния сквернена и жертву порочну, и не потребно житие, принесохома вкупе, тем же и осудихомася. Запев. Брение Зиждитель живо создав, вложил ми еси плоть и кости и дыхание и жизнь. Но о Творче мой. И Избавителю мой и Судие, кающагося приими мя. Запев. Увы мне окаянная душе, что уподобися первей Евве; виде бо зле, и уязвися горце. И прикоснуся древу, и вкуси дерзостне безсловесныя снеди. Запев. Исповедаю Ти Спасе грехи, яже соделах, души и тела моего язвы, яже внутрь убийственнии помысли, разбойнически на мя возложиша. •• Запев. Аще и согреших Спасе, но вем яко человеколюбец еси. Биеши милостивне, и милуеши тепле. Слезяща зриши, и противу течеши яко отец призывая блуднаго. Запев. От юности Христе, заповеди Твоя преступих, всестрастно небрегии, унынием преидох житие мое. Тем же зову Тебе Спасе, поне на конец спаси мя. Запев. Повержена мя Спасе пред враты Твоими, поне на старость не отрини мене во ад тща. Но прежде конца яко человеколюбец, даруй ми грехопадении оставление. Запев. Богатьство мое Спасе изнурих блудом, пусть есмь плодов благочестивых. Алчен же зову, Отче щедрот, предварив Ты мя ущедри. Запев. Иже в разбойники впадыи аз есмь помышленьми моими, весь от них уязвихся ныне, и исполнихся ран. Но Сам ми представ Христе Спасе исцели. Запев. Священник мя предвидев мимо иде, и Левит видя в лютых, нага презре. Но иже от Марии восиявыи Исусе, Ты представ ущедри мя. ••• Запев. Агньче Божии, вземляи грехи всех, возьми бремя от мене тяжкое греховное. И яко милосерд, даждь ми слезы умиления. Запев. Не гнушайся мене Спасе, и не отрини припадающа Ти. Возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко милосерд, даждь ми слезы умиления. Запев. Тебе припадаю Боже, согреших очисти мя. Возьми бремя от мене тяжкое греховное, и яко милосерд, даждь ми слезы умиления. Запев. Пакаянию время, прихожду к Тебе Содетелю мой, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко благоутробен, даждь слезы умиления. Запев. Вольная Спасе и невольная согрешения моя, явленная и сокровенная, ведомая и неведомая, вся простив яко Бог, очисти и спаси мя. •••• Запев *. Гряди приими душе моя самыи час и день, егда Бог яве приидет, и рыдай и плачися обрестися чиста, в час испытания. Запев. Ужасает мя и страшит огнь он геенскии, и червь горькии, и скрежет зубом. Но ослаби ми и пощади, и стоянию мя Христе избранных Твоих причти. Запев: Преподобная мати Мария, моли Бога о нас (поклон). Ты ми даждь светозарную благодать, от божественаго свыше промышления, избежати страстей омрачения, и пети усердно твоего жития, красная Марие поведания. Запев Марии. Преклоншихся Христовым божественым законом, к Сему приступи, сладострастей нечистых стремления оставивши, и всяку добродетель Марие исправльши. Слава. Троичен. Пресущная Троице яже во единьстве поклоняемая, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко милосерд, даждь ми слезы умиления. И ныне. Богородичен. Богородице надежда и предстательнице всем поющим Тя, возми бремя от мене тяжкое греховное, и яко Владычице чистая, кающася приими мя. Катавасия. Помощник и Покровитель... Песнь 2. Ирмос. Воньми Небо и возглаголю, и воспою Христа иже от Девы плотию пришедшаго. Запев. Воньми Небо и возглаголю, земле внушай гласа кающася к Богу и воспевающа Его. Запев. Воньми ми Боже яко щедр милостивным си оком, и приими мое теплое исповедание. Запев. Согреших паче всех человек, един согреших к Тебе. Но ущедри яко Бог творение Свое. Запев. Буря мя злых одержит милосерде Господи, но яко Петру, и мне руку простри. Запев. Слезы якоже блудница Щедре и аз предлагаю, очисти мя Спасе милосердием си. Запев. Оскверних плоти моея ризу, и окалях еже по образу Спасе и по подобию. Запев. Омрачих душевную красоту страстными сластьми, и весь ум кал сотворих. Запев. Раздрах ныне одежду мою первую юже ми истка Зиждитель исперва, и оттуду лежю наг. Запев. Облекохся в раздранную ризу юже истка ми змий советом, и стыжюся. Запев. Возрех на садовную красоту, и прельстихся умом. Тем же лежю наг, и срамляющася. • Запев. Погубих первозданную доброту, и благолепие мое, и ныне лежю наг и срамляющася. Запев. Коваху на хребте моем вси началницы страстнии, одолеюще мя беззаконием своим. Запев. Сшиваше кожныя ризы грех, обнажив мя первыя боготканныя одежды. Запев. Обложен есмь одеянием студа, яко же листвие смоковное, во обличение моих самоволных страстей. Запев. Одеяхся в срамную ризу, и окровавленую студно, течением страстнаго и любосластнаго живота. Запев. Впадох в страстную пагубу, и в вещественную тлю, и оттоле и до ныне враг ми досаждает. Запев. Любовещно и любостяжаемое житие невоздержанием Спасе предпочет, ныне тяжким бременем обложен есмь. Запев. Украсих плотьскаго образа скверными помыслы, различным одеянием, и осуждаюся. Запев. Внешним прилежно, благоукрашением единем попекохся, внутренюю презрев благообразную сень. •• Запев. Вообразив мое страстное безобразие, любосластными стермленьми, погубих умную красоту. Запев. Погребох перваго образа доброту Спасе страстьми, якоже иногда драхму, взыскав обрящи. Запев. Согреших якоже блудница вопию Ти, един согреших Тебе, яко миро приими Спасе и моя слезы. Запев. Поползохся яко Давыд блудно, и осквернихся. Но омый мене Спасе слезами. Запев. Очисти яко мытарь вопию Ти, Спасе очисти мя. Ни кто же бо от сущих из Адама, яко аз согрешил есть к Тебе. Запев. Ни слез ни покаяния имам ни умиления. Но Сам ми Спасе сия, яко Бог даруй. Запев. Дверь Твою не затвори ми тогда Господи Господи , но отверзи ми сию кающимися. Запев. Человеколюбче хотяи всем спастися, Ты воззови мя и приими яко благ кающумися. Запев. Внуши воздыхание души моея, и очию моею приими капли Спасе, и спаси мя. ••• Запев. Видите видите, яко Аз есмь Бог. Внушай душе моя Господи вопиющу, и останися прежняго греха, и убойся яко истязателя, и яко судии и Бога. Запев. Кому уподобися многогрешная душе; токмо первому Каину, и Ламеху оному. Камением побивши тело злодействы, и убивши ум скотскими стремленьми. Запев. Всех иже прежде закона претекши о душе. Сифу не уподобися, ни Еносу оному, ни Еноху преставлению, ни Ною. Но явилася еси нища праведных жизни. Запев. Едина разверзла еси, хляби гнева Бога твоего душе моя, и потопила еси плоть всю якоже землю, и деяние и жизнь, и пребыла еси кроме спасеннаго ковчега. Запев. Мужа убих рече в язву мне, и юношу в струп, Ламех рыдая вопияше. Ты же не трепещеши о душе моя, и не боишися, плоть и ум осквернивши. Запев. О| како поревновах Ламеху, первому убийце. Душю яко мужа, ум яко юношу, яко брата же ми тело убив, яко Каин убийца, безсловесными стремленьми. Запев. Столп умудрила еси создати о душе, и утвержение водрузити своими похотьми, аще не бы Зиждитель удержал советы твоя, и низвергл на землю ухищрения твоя. Запев. Уязвихся уранихся, се суть стрелы вражия, яже ми уязвиша душю и тело. Се язвы и струпи и гноения, и омрачения вопиют, и раны самовольных страстей. Запев. Одожди Господь от Господа огнь иногда,

Сергiй: Нууу, отче, нет слов. Alle Achtung!

maxtalmann: Spasi Hristos otec Andrey!Takoy podarok pered Velikim postom!

Виктор К: о. Андрей Спаси Вас Хритос!

поп Олег: Простите отцы и братия, что долго не отвечал, т.к. в сети бываю нерегулярно, да и со временем свободным сложности... Вижу, на просьбы здесь уже отвечено, спаси Христос о. Андрея! Георгий, Львов пишет: Кстати, -- хотим тебя, отче Олег, спросить: ты упомянул. что жил во Львове, а когда и как долго. и, вообще: может быть у нас есть общие и знакомые и т. д.. Прости. что напрашиваемся. С уважением, Георгий, Александр со Львова. (А где нимб!?-- мы об "Карлсоне") Жил я во Львове совсем недавно, несколько лет назад, жил что-то около пяти лет. Что ж до поиска общих знакомых, давайте этот дело обсудим в асечно-мыльном режиме, ладно?

Сергiй: http://samstar-biblio.ucoz.ru/load/93-1-0-311 - кому нужен церковно-славянским шрифтом, смотрите в самом низу, два последних. Когда у меня не было Триоди, распечатал и пользовался.

Сергiй: Кто желает прочесть сегодняшнее чтение из книги Бытия - добро пожаловать

Виктор К: Сергiй спаси Вас Христос!

о. Андрей: Сергiй пишет: Кто желает прочесть сегодняшнее чтение из книги Бытия - добро пожаловать А вот интересно, что за знамение у Каина было, что все от него в стороны разбегались? Как-то не обретал по сему вопросу ничего вразумительного.

Виктор К: о. Андрей пишет: знамение у Каина свидетельств никаких нет. Нам по истории Священного писания Ветхого завета говорили, что возможно это была некая болезнь - что-то на подобии эпилепсии или проказы, от которой люди "шарахались". но также ни кто ничего удобовразумительного не сказал.

Сергiй: Виктор К пишет: спаси Вас Христос! Во славу Божию! К сожалению, это может пока быть только "наскоками" - отдельными отрывками в отдельные дни.

Сергiй: о. Андрей пишет: А вот интересно, что за знамение у Каина было Такожде интересно, что воспели ученики И, воспев, пошли на гору Елеонскую. (Матф.26:30)

о. Андрей: Сергiй пишет: Такожде интересно, что воспели ученики Ну это уже не интересно, ибо предание об этом говорит, что пели они степенные псалмы "Блаженни непорочные" (17 кафизма.)

Сергiй: Я об этом тоже когда-то читал, но забыл, что конкретно. Зато хорошо помню, как некие старцы (возрастом) рассуждали на эту тему. Думаю, они с преданием знакомы не были.

Сергiй: Чтение среды. Бытие.

о. Андрей: Сергiй пишет: Чтение среды. Бытие. Вот интересно, а в чем был грех Ламеха?

Георгий: о. Андрей пишет: Запев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе (поклон Спаси Христос Вас, отче Андрее, и всех отец и братий древлеправославных за сии труды, а, особенно Сергия, который меня "подчищает" и "не пущает"! Так держать!!! Вопрос по-существу: запев в РПЦ МП такой -- "помилуй мя, Боже, помилуй мя!" Почему такая разница? Кто обшибся? Ведь Канон -то покаянный! Прости Христа ради и благослови! И все остальные: простите меня, грешнаго!

Георгий: поп Олег пишет: давайте этот дело обсудим в асечно-мыльном режиме, ладно? Прости Христа ради и благослови, отче! а что это за ""режим" такой? У нас намечается маленькая община: вот ещё появился один из "потомственных староверов", уж не знаю брать в кавычки или нет, вобщем, мне сдаётся что Господь ежедневно будет прилагать спасаемых к Церкви. Правда, кого из нас не возьми: одни "парадоксы", как наш Александр-младший говорит! Действительно: не мудрых, не сильных, ничего не значущих избирает Горсподь!.. Молись о нас, грешных, дабы не оскудела вера наша!

Сергiй: Георгий пишет: а, особенно Сергия, который меня "подчищает" и "не пущает"! Так держать!!! Стоп, стоп, стоп, брате Георгие! Я Вас куда не пущаю? Сегодня мне показалось странным, что Вы попали на форум через премодерацию. Думал, Вы ли это, или кто иной. Галочку отметил. Думаю, отцы и братья администраторы Вас никоим образом не ограничивали, скорее всего, у Вас проблемы с паролем (забыли?).

Сергiй: Георгий пишет: Вопрос по-существу: запев в РПЦ МП такой -- "помилуй мя, Боже, помилуй мя!" Почему такая разница? Кто обшибся? Ведь Канон -то покаянный! У староверов - более древний, у никониян (у всех, а не только в МП) - поздний, хоть и кажущийся на первый взгляд "более правильным". И мне когда-то показалось как бы не совсем... Ничего, привык, переучился. И вы, братья, переучайтесь. Со свои уставом в чужой монастырь, как известно, не ходят, а со свои самоваром в Тулу - не ездят.

Сергiй: Георгий пишет: а что это за ""режим" такой? Первое - ICQ, второе - по электронной почте - e-mail

Алексий: о. Андрей пишет: А вот интересно, что за знамение у Каина было, что все от него в стороны разбегались? Отче, недавно нашел одно мнение по этому вопросу. Мнение,не от святых отец, а от русского библииста Александра Лопухина в его толковании на Ветхий и Новый Завет-"поникшее, искаженное злодейством лицо служило знаком..." Другой вопрос: а кто от него мог разбегаться? Некоторые богословы из протестантов разумеют под Каином и Авелем уже многих людей...

о. Андрей: Алексий пишет: Отче, недавно нашел одно мнение по этому вопросу. Мнение,не от святых отец, а от русского библииста Александра Лопухина в его толковании на Ветхий и Новый Завет-"поникшее, искаженное злодейством лицо служило знаком..." Другой вопрос: а кто от него мог разбегаться? Едва ли лицо... Например, змеи имеют очень плохое зрение, лица человека увидеть они из-за расстояния практически не могут, а ужалить могут. А разбегались от Каина в стороны, в том числе, и змеи, ибо Бог запретил вредить ему как людям, так и животным. Причем животным, прежде всего, поскольку кроме Каина других людей было мало, лишь его сестры и братья, что родились позже него, но они знали Каина и без всякого знамения. А вот для животных нужен был непременно какой-то знак. Понятно, что овца итак не могла бы навредить Каину, а вот змея запросто. Поэтому едва ли знамение было на лице, возможно, этот знак был не видимый, а ощущаемый. Возможно, Бог сделал так, что Каин внушал страх всему живому. В Писании сказано, что знамение было сделано не на Каине, а сделано Каину, то есть не факт, что он могло восприниматься визуально. Алексий пишет: Некоторые богословы из протестантов разумеют под Каином и Авелем уже многих людей... Ну, по их разуму и Бог женского рода...

Алексий: Пора открывать тему, например, - толкование Писания

Алексий: о. Андрей пишет: Ну, по их разуму и Бог женского рода А "рационалисты" разумеют под Каином и Авелем - неандертальцев и кроманьонцев

о. Андрей: Алексий пишет: Пора открывать тему, например, - толкование Писания Раздел "Экзегетика". Алексий пишет: А "рационалисты" разумеют под Каином и Авелем - неандертальцев и кроманьонцев А под Сифом - хомосапиенс?

АНДРЕЙ: о. Андрей пишет: После приходных поклонов поем один раз Ирмос 1-й песни канона “Помощник и Покровитель...”, далее на протяжении всего канона на каждый Ирмос, запев со стихом, и Троичен, и Богородичен сотворяем по три земных поклона. Cотворяем по три земных поклона на каждый Ирмос, запев со стихом, и Троичен, и Богородичен? Kak eto? Pojasnite O. Andrey.

о. Андрей: Сделал запев или ирмос пропел и три раза поклонись в землю, предварительно каждый раз ограждая себя крестным знамением. Но там в уставе неточность - поклоны полагаются не на каждом тропаре, а через один. В храме это обычно делается так. Все молящиеся делятся по клиросам - левая часть и правая. Поет левый клирос - поклоны делает правая часть молящихся. Поет правый клирос - поклоны делает левая часть. Так и чередуются. В домашних же условиях можно просто через тропарь совершать поклоны.

АНДРЕЙ: Спаси Христос! Понял.

Сергiй: Братья и сестры рассеяния, для вас - Служба 27 сентября, которая будет петься в церквах и христианами на дому в ближайшее воскресение. Службу из Октая 3-го гласа можно взять на Самарском староверии, чины вечерни, утрени и часов - оттуда же.

о.Евгений: Сергiй пишет: Братья и сестры рассеяния, ты ближе многих....

Сергiй: О, наконец-то появился. Я уж хотел смс посылать, надеюсь, не скажешь, что я - не твоя мама.

Сергiй: Пролог. Октябрь.

Сергiй: Пролог. Ноябрь



полная версия страницы